Bloggen återupplivas och ett nytt segment ser ljuset!

Tjena alla fetton ute i vida världen!
Tro det eller ej, men bloggen vaknar till liv än en gång. Tydligen ett år sedan det var någon aktivitet här sist.
Brist på motivation och ork får man väl kanske skylla på. Man vill ju inte vara enformig och göra bloggen tråkig.
Då kan ett break vara en klok idé, eller så är vi fortfarande bara jävligt lata!
Nog med skitsnack och dåliga bortförklaringar, ett nytt segment på fleskbloggen ser nu ljuset!
 
Jag välkommnar er alla till: Munch Hour
I Munch Hour kommer fokus att ligga på superfläsk, alltså extra ordinära fläskigheter som sällan tidigare skådats.
Kortfattat: Experiment på gastronomiska höjder. Nu tjör vi!
 
Först ut i Munch hour blir en från grunden supergod klassisk kaka kallad "Snoddas" som jag valde att ta ett steg längre, ett steg närmare kaggen. Så här gör man:
 
1. Plocka fram ett gäng Snoddaskakor.
 
2. Smält ner valfri choklad, jag använde skitbillig nötchoklad från n'dan Kamprads butiken och mörk choklad från Ica Haxi.
 
3. Smeta ut choklad'n över snoddasarna. Så mycket som bara är möjligt att få på.
 
4. Kast in dom i kylskåpe så chokladn blir lika hård som tjälan ti backen.
 
5. Hack lös dom från tallriken å sen äre bah å njut!
 
Att ge sig på att förbättra en klassiker som redan från början är otroligt fläskig är inte utan att man blir lite nervös över resultatet, men det här mina vänner, blev något alldeles alldeles extra! Försvinnande goda beskriver bäst denna fläsksensation.
 
Det var allt för denna gång, jag har sagt det förut men jag säger det igen, förhoppningsvis ses vi snart igen!
Over and out // SirMunchalot Aka TheRippa Aka Ironman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0