Festival fläsk

Tjena alla feta färskingar
 
Idag är det sommar på Fleskbloggen! "Vafan säger du? Det är ju för helvete svinkallt ute!" 
JA, just därför! Då minns vi tillbaka till den varma fina sommaren som var.
Alla trevliga sommarkvällar.
Alla kalla pilsner.
Och framförallt:  Allt smarrigt "Festival fläsk".
Festival fläsk alltså, ska det vara något speciellt med det? Det som gör festival fläsket värt att uppmärksamma är den limiterade tillgången till det. I de flesta fall så handlar det om läckerheter som enbart går att få tag på under festivalsommaren på olika festivaler och gör det således lite extra speciellt.
Festival fläsket är något som jag personligen avgudar och jag tar varje chans jag får att njuta de flottiga skapelserna. Här nedan bjuder jag på en fläskkavalkad ifrån sommarens Sweden Rock.
 
Chili gryta med nachos och ris .(Extreme Food )
 
200 grams Angusburgare med ajvar och fetaost.
 
Belgisk våffla med choklad och grädde, godaste våfflorna som finns!
 
Babybackribs med bönsallad och coleslaw, överjävligt goda spädbarn! (Extreme Food)
 
Pizzaslice med paprika och ost.
 
Kanderat äpple med mandelkross, segare än kåda.
 

Fan nu blev man ju vrålhungrig av att titta på alla dessa godingar! Nu får jag allt ta och avsluta detta inlägget och ge kaggen den föda som den skriker efter. Håll hårt i tjocktarmen så länge.
// Ironman
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0