Fleskbloggen i England - Part 2

Jaha, då var det dags för del två i denna konstigt fläskiga England-special!
 
1. Cheesburger'n:
I part 1 tog jag upp att jag mina första dag här i England blev räddad av en mycket fläskig cheeseburgare, så nu tänkte jag ta tillfället i akt att visa en typisk cheeseburgare härifrån (dock inte från samma ställe där jag köpte första dagen). Här har ni den, ackompanjerad av ett gäng strimlade potatisar och ett par skållade lökar.
Inget fel på detta, nejnej. Men något som det verkar sakna överallt på den här ön är flytande fläskigheter i form av dressing och dylikt, vilket kan göra måltiderna lite... torra. Aja, skitsamma. Gött e gött
 
 
2. Pudding'n:
Ja gott folk... Här borta är det "pudding" som gäller efter maten har intagits, så paltkoma är inget som får förekomma innan puddingen är uppätan. "Pudding" kan vara i princip vad fan som helst som är sött och kladdigt. Creme brulé och yoghurt är vanligt, men även äppelpaj och Ben & Jerrys förekommer. På den här punkten är engelsmännen långt före oss svenskar då det gäller fläskighet, det är inget att argumentera om! Här nedan ser ni en cheesecake med inkluderad lime-smak, gohet'n.
 
.
 
3. Fortsatt ölprovning
 
I mitt tidigare inlägg så var jag lite kritisk och halvledsen över de öl jag testade. Men nu, NU, har jag hittat lite mer välsmaklig öl, wuhu!
Till vänster har vi Testley's, en ale liknande den första ölen jag köpte här i England men med skillnaden att den faktiskt hade kolsyra. 30 spänn kostade den, ack ja vilka skyhöga priser de har här... 3,2 av 5 fläsksvålar får den!
Till höger har vi Leeds ale, eller något i den stilen. En lokal, lite ljusare öl med bra smak. Även denna gick för 30 spänn. 3,5 av 5 fläsksvålar är den värd, bäst än så länge!
 
Det bör tilläggas att all öl på tapp här borta har en väldigt låg alkoholhalt, de flesta ligger kring 4%, nästan nere på follenivå. Tur att det är billigt!

   
 
Det var allt för denna gång, må palt'n va med er!
 
/Kajjehsson
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0