Nya tider ,nya tag(Vidga din Kagge pt.1).

Godafton mina feta vänner.

Ikväll skall här påbörjas något stort.
Något magnifikt.
Något vackert.
Något Fläskigt.
Det jag talar om är en Fläskserie där det kommer att avhandlas speciellt utvalda fläskigheter som vi tycker extra mycket om och som vi tycker borde hyllas helt enkelt! Förmodligen kommer DunderEntertainment avdelningen att bidra till denna serie också.
Jafan då skulle vi haft ett fett namn på denna följetong också...åh nu har jag det! "Vidga din Kagge".
I första delen av "Vidga din Kagge" skall vi hylla det gula guldet, jajjamensan det är Ostbågar jag talar om!!

Ostbågar
Finns i många olika former och smaker numera men nu fokuserar vi på originalet:
OLW Orignial Cheese Doodles.
Detta gula guld har funnits nära mitt feta hjärta så länge jag kan minnas, ja till och med längre än så!
Den ljuvliga ostsmaken har förgyllt många kvällar i tv-soffan och kommer att förgylla mången fler. Nu på äldre dar har jag börjat ta Ostbågsförtäringen på lite större allvar så nu öppnas påsen ett x antal timmar innan bågarna faktiskt ska ätas. Varför i hela helvete gör jag nu detta? Varför vräker jag inte bara i mig dom direkt? Jo det ska jag ta å berätta för er. Ostbågar uppnår nämligen ultimat tuggmotstånd och seghet när de fått luftas ett tag.
Jag är inte ensam om att avguda denna konung av snacks: http://www.swedenrock.com/index.cfm?pg=15&fp=message&ftID=195829&ftp=1&fmp=1
På den sidan hyllas det och pratas det Ostbågar med en glödande passion!
Jag har själv precis öppnat en påse som jag tänkte skulle få lufta sig tills morgondagens ishockey kvartsfinal då den skall avnjutas i goda vänners lag tillsammans med ett gäng kalla pilsner.



Ja det var slutet på första delen av Vidga din Kagge. Nästa del kommer nog inom kort.
Blev ett hyffsat långt inlägg idag men när det startas sånna här stora projekt så måste det göras riktigt!
Over and out.
//Ironman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0