Rippes Tomatsoppa å nyöle

Tjena alla tjockisar!
Idag äre Fredag och det är liv i bloggen igen!
En Fredag som denna skall jag bjuda er på ett fläskrecept. Det som just nu tillagas är en Tomatsoppa med lök och pasta. Passar även tokiga typer som inte äter kött ! Så här går de till:

1. Kok nå pasta.
2. Hack na lök å kast ti en varm kastrull å schtek den i na smör tills den bli genomskinlig.
3. Släng i en burk me krossande tomater, en skvätt grädde, nå vattn å 2 buljongtärninga.
4. Lätt de småkok en tri fyre minuter å peppra sen på med nå Cayennepeppar å Oregano.
5. Släng i pastan å rör om, KLART!

Och så här ser denna gourmé soppa ut när de är färdig för att ätas.
Du behöver:
2 dl pasta
1 burk krossade tomater
2½ dl matlagningsgrädde
1 Lök
2 Buljongtärningar
4 dl vatten
Smör
Cayennepeppar och Oregano efter smak.

Nyöle
Till denna utökta soppa så dracks det öl.
En lager som för mig är ny då jag icket provat denna innan.
Ölen i fråga var en Löwenbräu och härstammar ifrån Bayern.
Riktigt fin faktiskt!
4/5 Hojtdunkar till Löwenbräu 5,2%.

Ja de var allt för idag kära läsare. Ett fläskigt recept och även ett öltips från DunderEntertainmentavdelningen.
Nu ska jag syna botten på ölen och sen ser vi vad som händer senare ikväll!
Ha de fett!
//Rippe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0