Snabbt och flottigt

Snabbt och flottigt:

Jajjamensan!
Nu har vi kommit fram till ett inlägg som säkert många kan relatera till, i alla fall de som har en kagge som tryter dagarna i ända! Dock så är det inte alla dagar man orkar ställa sig och laga stora lyxmåltider för att kaggen ska bli nöjd, så dessa dagar får man muta den med något snabbt och flottigt istället!

" Vad ska jag muta det där svarta hålet med då? " - Är kanske en fråga som ploppar upp, likt pizzan du åt innan krogbesöket där det blev lite för mycket av det goda. Tja, det finns förstås en hel del fläskiga saker som går fort att tillaga. En del lägger en slant på fläsk man värmer i mikron, andra lagar något snabbt och flottigt hemma!

Själv har jag inte mycket tid över dessa dagar. Jag pluggar stenhårt inför min hemska tenta på fredag och har knappt tid att öppna ett mjölkpaket på morgonen! Vad har jag då hunnit mätta min kagge med? Jo, detta:



Helt okej, snabbt och flottigt enligt mig.
Nästa gång gör jag nog om en limpa till ett korvbröd och lägger i en falukörv, det blir säkert SKITBRA!

Har du ett tjock lager fett kvar i stekpannan efter att du lagat din mat?
DÅ HAR DU GJORT FEL, häll upp det på ditt fat!

KöxxiKåldolme! /Kajjehsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0