Tid är fläsk.

Godkväll kära kagginehavare!
"Tid är fläsk" är vad som skall behandlas i detta inlägg!

Vi fläskare vill inte slösa tid på att prata när vi istället kan fläska, så här kommer några tips på hur du får tiden att gynna kaggen:

1. Byt ut onödigt långa meningar mot korta, dock effektivare ord så att du kan fläska snabbare, t.ex:

Dossa = Äta god mat, ex. "Jag ska dossa".
Kaggen jäser = Jag har fått gaser i magen


2. Alla känner vi till de långa köerna som går till alla olika matställen en typisk lördagskväll. Hur ska man undvika 40 minuters väntan i dessa köer och ändå lyckas fläska på ordentligt så kaggen blir nöjd?
Jo, man förbereder sig så klart. Likt kockarna på TV4 bör man förbereda en måltid innnan man går ut. Exempelvis kan man stoppa en palt i varje tröjärm, detta gör både så att du ser stark ut samt att du får fläsk utan att köa.

3. Vi på fläskredaktionen fick idag en fråga som löd så här:

Hur gör jag om hungern smyger sig på oväntat när jag t.ex. är ute på stan utan pengar?
MVH Otrygg i fläskandet.

Tack för din fråga "Otrygg i fläskandet"!
Det finns en mycket enkel lösning på ditt problem, som ger mer än en positiv effekt. Köp ett paket prinskorvar (ett sådant där korvarna sitter ihop med varandra i ändarna) och knyt sedan dessa korvar runt halsen likt ett halsband. Halsband och nödfläsk på samma gång, lycka till!

Nu har jag babblat väldigt mycket om tid och fläsk, men man bör även veta att fläsket skall avnjutas också!
Så ta gärna något så enkelt som en glass, lite cola, och njut av stunden med fläsket!

Ha det fett!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0