Svullgurkor och årets första grillning

Vad säger man? Fläsket låg vid sidan av pannan ett tag, men nu skall det stekas en gång för alla!
I det här inlägget hade jag tänkt ta upp lite mer pm de s.k. Svullgurkorna och deras söndagsfläsk.

Svullgurkan:
Svullgurkorna är inte direkt några skygga varelser, men bara för det ser man dem inte så ofta ute i dagsljuset. Nej dem är lika sociala som en burk smörgåsgurka. Men så ibland kan man ha tur att se en svullgurka. Det är ungefär samma odds som att stöta på en tomtenisse i skogen, men det finns i alla fall en chans. De som stöter på svullgurkorna blir oftast chockade över vad de stöter på. Svullgurkorna har något som knappast kan kallas oemotståndligt över sig själva, de luktar helt enkelt prutt och gamla osthyvlar.

"Vafan, jag måste ut och se en sån där gurkjävel" tänker du säkert nu. Så vart finner man då dessa obehagliga varelser? Jo, mest troligt på frasses. De liknas oftast vid något som ur folkmun kallas "P12" men de kan anta många olika skepnader. På frasses avnjuter de sitt söndagsfläsk, vilket betyder att söndagar är de dagar man har störst chans att få syn på en Svullgurka.



Nu tänker jag berätta om något helt annat - Årets första grillning!
Tyvärr så har jag inte haft den turen att jag har fått grilla någonting än, men vad gör det? Fläske blir så mycket godare desto mer och längre man tänker på det. Dock så vill jag varna för att vänta för länge med att grilla då det lätt kan uppstå bråk mellan de olika grilldeltagarna. Knivar bör gömmas och grillen bör släckas innan maten serveras.

Men vafan gör de? Gött är det!



För fläsket - I tiden!

//Kajjehsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0