Grilltajm och galenskaper

Grilltajm!
Så fick även vi fleskbloggare grilla för första gången i år, och jag kan inte säga annat än att det var GÖTT!



Flintastek, Heineken, potatissallad och lite oväntade fyrverkerier var det som inledde denna kväll. Bilden avslöjar nog vem som var galnast av alla personer i Vilhelmina, alltså Pone. Han blev fläskförgiftad!

"Kan man bli galen av fläsk?"
tänker ni nog nu, och ja, det kan man faktiskt. Fläsk förekommer inte bara i fast form, utan även i flytande. I detta fall kom det i en skepnad som kallas öl av oss flesta. Nu när vi ändå kom in på öl så kan jag lika gärna berätta lite mer om en annan fläskighet som vi har smekt oss baklänges...

MÅNDAGSÖLe:
Borde man dricka öl på en måndag? Is there a point to it? Saknar ni vett?
På dessa frågor svarar vi förstås med ett JA, eller kanske nej. Som fläskare bör man veta att det inte finns några fel då det gäller tider man får fläska på, och som jag tidigare i inlägget tog upp är öl faktiskt också en form av fläsk. Dessutom passade vi riktiga fläskare på att bli ölexperter. Vi testade olika öl och fick reda på bakgrunderna kring dem, vi gör allt för att bredda våra hjärnor kring sådant som kan bredda våra kaggar!



Fläsknytt: Fleskbloggen har startat upp ett samarbete med Dunder Entertainment, vad detta innebär vet vi fan inte själva men något positivt måste det ju föra med sig!

Har du inget att brödet ditt i doppa, får du fan i mig koka en soppa.

//Kajjehsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0